galeria zdjęć

19 kwietnia 2009 roku – WYCIECZKA PIESZA GRUPY TURYSTYCZNEJ NA LUBOŃ

Nowo założona w  Miejskim Ośrodku Kultury Grupa Turystyki Górskiej rozpoczęła sezon turystyczny rozgrzewką wybierając trasę na Luboń Wielki. Cała grupa liczyła 22 osoby w przedziale wiekowym od kilkunastu do kilkudziesięciu lat. Młodsza część grupy postanowiła zdobyć górę od strony Rabki Zaryte a wykorzystując to, iż trasa jest krótsza zabrali ze sobą przybory plastyczne by w oczekiwaniu na pozostałą  grupę zrobić sobie plener malarski. Druga, dłuższa  trasa prowadziła ze Skomielnej Białej do której dojechaliśmy busem a następnie już pieszo ruszyliśmy na Luboń Mały. Naszym przewodnikiem był Pan Andrzej Bulańda, który przez całą trasę opowiadał ciekawie o otaczających nas wzniesieniach i interesujących historiach. Po 2,5 godz. Spokojnego marszu z małą przerwą na posiłek dotarliśmy do celu naszej wyprawy, czyli na szczyt Lubonia Wielkiego. Spotkaliśmy naszą młodzież podczas  pracy nad swoimi rysunkami i już wszyscy razem upajaliśmy się otaczającymi nas dookoła wspaniałymi widokami i świeżym powietrzem, a wszechobecna   cisza dawała uczucie spokoju i odpoczynku. W schronisku raczyliśmy się ciepłym posiłkiem, a młodzież  zakupiła pamiątkowe pocztówki i książeczki GOT. Po godzinnym relaksującym odpoczynku nadeszła pora na powrót. Nasz przewodnik do zejścia wybrał szlak niebieski, który okazał się krótszy ale dosyć  stromy i co niektórym turystom  zaczęły dawać się we znaki bolące od przesilenia kolanka, ale wszyscy dzielnie dotarliśmy do przystanku bus w Rabce Zarytym, gdzie już czekał na nas nasz busik, którym wróciliśmy cali i zdrowi do Jordanowa. Wszyscy uczestnicy tej naszej pierwszej wyprawy byli bardzo zadowoleni.