galeria zdjęć

16 maja 2009 roku – WYCIECZKA PIESZA GRUPY TURYSTYCZNEJ NA HALĘ KRUPOWĄ, POLICĘ I  DO KROWIAREK

Nasza grupa turystyczna na skutek niepewnej pogody w sobotni ranek postanowiła zmienić plany i zamiast na zaplanowaną trasę na Turbacz wyruszyć na Halę Krupową. Część naszej grupy nie przestraszyła się drobnego deszczyku, który zaczął padać jeszcze przed wyjazdem. Niebo nad Babią Górą zaczęło się przejaśniać natomiast po przeciwnej stronie nad Pieninami widać było że pada dosyć intensywny deszcz i  stąd ta nasza zmiana. Tradycyjnie ruszyliśmy busikiem do miejsca z którego postanowiliśmy zacząć nasza wyprawę. Po kilkunastu minutach dotarliśmy do Psiej Doliny i z stąd ruszyliśmy na Halę Krupową. Wychodząc postanowiliśmy odbić nieznacznie ze szlaku do kaplicy „Matki Boskiej Opiekunki Turystów”. Do schroniska na Krupowej dotarliśmy po 1.5 godz. Marszu. Tutaj zjedliśmy sobie małe co nieco i naradziliśmy się, że skoro deszczyk jeszcze nie pada to zdążymy wyjść na Police. Co ustaliliśmy tak też zrobiliśmy. Następne pół godzinki marszu i stanęliśmy na Policy, po drodze zobaczyliśmy nowy pomnik ku pamięci ofiar katastrofy samolotu AN-24 w 1969 roku. Schodząc powoli do Krowiarek musieliśmy założyć peleryny bo lekka mżawka zaczęła nam towarzyszyć ale nas to nie zraziło i dziarsko kroczyliśmy dalej. Gdy byliśmy troszkę niżej deszczyk zaniknął i już do końca naszej wędrówki było sucho. Zejście do Krowiarek zajęło nam 2 i pół godziny a tam  już na parkingu czekał na nas busik, którym wróciliśmy do Jordanowa, a w Jordanowie lało jak z przysłowiowego „cebra”!!! Jednym słowem ulewa oszczędziła nas na górze i dotarliśmy do domów sucho.