galeria zdjęć

14 czerwca 2009 roku – WYCIECZKA PIESZA GRUPY TURYSTYCZNEJ NA BABIĄ GÓRĘ

W przepiękny ranek grupa w okrojonym skaładzie wybrała się na wycieczkę pieszą na Babią Górę. Co prawda ogólna wycieczka naszej Grupy Turystycznej zaplanowana była na 21 czerwca ale w związku z tym, że nie wszyscy w tym terminie mogli w niej uczestniczyć postanowiliśmy zrobić dwie wycieczki aby wszyscy nasi członkowie grupy byli zadowoleni i usatysfakcjonowani. Nasza wyprawa rozpoczęła się wyjazdem samochodami prywatnymi o 8.00 tradycyjnie z placu obok Banku Spółdzielczego na Krowiarki w Zawoi. Do naszej wędrówki wybraliśmy szlak zielony, który łagodnie wznosi się wokół góry, przynajmniej w początkowej fazie i spokojnym marszem po 1.45 godz. dotarliśmy do schroniska gdzie posililiśmy się kanapkami. Po tym pół godzinnym odpoczynku ruszyliśmy w dalszą trasę tym razem już coraz bardziej pod górę dochodząc do miejsca gdzie rozpoczyna się wspinaczka po kilkuset schodach ułożonych z kamieni. Schody sforsowaliśmy dosyć szybko, chociaż każdy z nas troszkę się zasapał, więc na pierwszym większym wzniesieniu odpoczęliśmy robiąc zdjęcia. Pozostałą trasę, aż na sam szczyt Babiej Góry pokonaliśmy sprawnie i po 3 godzinach i 15 minutach całego marszu stanęliśmy na wierzchołku, gdzie ku naszemu zdziwieniu zobaczyliśmy kilkadziesiąt osób, które odpoczywały po dojściu z różnych stron. I my również dołączyliśmy do reszty turystów i przez 45 minut odpoczywaliśmy podziwiając roztaczające się wokoło wspaniałe widoki na Tatry i  Beskidy. Powietrze było przejrzyste a widoczność wyśmienita i jedynie silny wiatr troszkę nam utrudniał życie strącając z głów czapki ale to niewielka przeszkoda w porównaniu z innymi walorami. Do zejścia wybraliśmy zielony szlak i malowniczymi wzgórzami zeszliśmy po 2 godzinach do Krowiarek. Cała nasza wyprawa była bardzo udana i wszyscy byliśmy nią zachwyceni.