galeria zdjęć

30 sierpnia 2009 roku - WYCIECZKA PIESZA GRUPY TURYSTYCZNEJ  W TATRY SŁOWACKIE „”Tatry Bielskie”

Po fatalnej pogodzie w sobotę, w ostatnią niedzielę sierpnia wybraliśmy się w Tatry Bielskie, leżące w całości po stronie słowackiej. Kiedy rankiem jechaliśmy przez Podhale, w dolinkach utrzymywały się jeszcze poranne mgły a nad nimi świeciło słoneczko. Zatrzymaliśmy się na Przełęczy Zdziarskiej, skąd obserwowaliśmy najwyższe szczyty Tatr Bielskich: Hawrań, Płaczliwą Skałę i Szalony Wierch. Na szlak dojechaliśmy do Zdziaru, skąd poszliśmy  Monkową Doliną (14 km) i dalej stromym szlakiem poprzez Dolinę Szeroką na Szeroką Przełęcz Bielską, skąd po krótkim podejściu zeszliśmy na Przełęcz pod Kopą. Kiedy pięliśmy się zboczem pod Szeroką minęliśmy stado pasących się kozic. Jest ona granicą pomiędzy wapiennymi Tatrami Bielskimi a granitowymi Wysokimi. Z Przełęczy zeszliśmy do Doliny Białych Stawów, a z niej do Chaty przy Zielonym Stawie Kieżmarskim. Z Zielonego Stawu rozciągał się widok na 900 m. ścianę Małego Kieżmarskiego Szczytu. Szkoda, że tam widoki były przysłonięte mgłą. Próbowaliśmy rozpoznawać roślinność wysokogórską, niestety niektóre nazwy znają tylko botanicy. Kiedy weszliśmy na linię lasu, schodziliśmy wśród reglowych potoków łagodną drogą, obok której podziwialiśmy całe dywany mchów. I tym razem wycieczka była udana.

Przemierzając szlaki, podejmujemy indywidualne i grupowe rozmowy, dzieląc się doświadczeniem życiowym. Dla wielu z nas jest to czas na relaks, tak ważny dla zdrowia fizycznego i psychicznego człowieka niezależnie od wieku. Nieodłącznym elementem upamiętniania historii turystyki MOK w Jordanowie są zdjęcia umieszczane w gablocie naprzeciwko Urzędu Miasta. Zapraszamy do ich obejrzenia  i spędzania wolnego czasu bliżej natury w naszym towarzystwie.