galeria zdjęć

WYCIECZKA PIESZA NA PILSKO

Mgliście rozpoczął się dzień 13 czerwca. Ten niedzielny poranek chłodem rozbudził uczestników wycieczki na Pilsko (1557 metrów). Wyjechaliśmy wcześnie rano busem by dotrzeć do Sopotni Wielkiej ,w której był początek naszej pieszej wędrówki tego dnia.

I tak po wyjściu z busa zobaczyliśmy największy w Beskidach wodospad znajdujący się opodal naszego przystanku, a następnie ruszyliśmy na szlak. Droga pięła się dość mocno w górę, mijaliśmy pojedyncze zabudowania aż do granicy lasu. Po minięciu szałasu, który był ostatnim budynkiem w drodze na Halę Miziową. Szlak zaczął piąć się zakosami jeszcze bardziej w górę a gęsta mgła wijąc się między grubymi pniami starych buków i jodeł ,malowała pełne tajemnic, fantastyczne obrazy. I tak do dwóch trzecich góry gdzie las robi się rzadszy , aż w końcu zbocza porasta tylko trawa, wrzos i kosodrzewina otwierając widok sąsiednich szczytów i wypogadzającego się nieba. Tutaj zrobiliśmy krótką przerwę by zregenerować siły i obejrzeć wspaniałe widoki na Beskid Wysoki. Przed wyjściem na szczyt zabawiliśmy jeszcze krótko w schronisku na Hali Miziowej.

Szczyt okazał się rozległą kamienistą łąką, a na południowym wschodzie oświetlona letnim słońcem pokazała się Babia Góra. Niestety Tatry pokryte były tego dnia chmurami i mimo ,że czekaliśmy dłuższą chwilę nie chciały się odsłonić. Słońce tego dnia towarzyszyło nam już do końca, przez cały powrót z góry i także potem gdy wracaliśmy busem do domu. I jak po każdej górskiej wycieczce zostają w pamięci wspaniałe widoki ,trochę zdjęć i wspomnienia niezapomnianych chwil przeżytych wraz z wesołą drużyną turystów górskich z jordanowskiego MOK-u.